7 unsurda ruhsal sıhhati müdafaanın yolları

ahmetbeyler

New member
Dünya Sıhhat Örgütü (WHO), sıhhat kavramını “Sağlık yalnızca hastalık ve sakatlığın olmayışı değil, bedence, ruhça ve toplumsal taraftan tam güzellik halidir.” halinde tanımlıyor. Uzmanlar, tam uygunluk hali için kişinin fizikî taraftan olduğu kadar ruhsal ve mental manada da sağlıklı olması gerektiğinin altını çiziyor. 150 yılı aşkın esaslı geçmişiyle müşterilerine hizmet veren Generali Sigorta, ruhsal sıhhati müdafaanın 7 yolunu paylaştı.

hayatınızı nizama koyun

Uzmanlara nazaran ruhsal sıhhati müdafaanın en tesirli yolu nizamlı ve disiplinli bir ömür modelinden geçiyor. Bireyler, tek düze olmayan ve rutin haline gelmeyen nizamlı ve disiplinli bir hayat modeli ile ruhsal sıhhatlerini büyük ölçüde müdafaa fırsatı yakalıyor.

Uyku nizamınıza dikkat edin

Uyku, fizikî ve ruhsal sıhhati büyük ölçüde etkileyen ve kişinin hayat kalitesini belirleyen en değerli faktörler içinde yer alıyor. Ruhsal sıhhati yeterli, keyifli ve hayattan keyif almayı bilen bireylerin en az 8 saatini uykuya ayırması gerektiğinin altı çiziliyor.

Spor yapmayı ihmal etmeyin

Spor yapmanın fizikî sıhhat kadar ruhsal sıhhate da olumlu tesirleri olduğu biliniyor. Bireylerin ruhsal sıhhatlerini da muhafazaları ismine spor yapmayı bir ömür stili haline getirmeleri gerekiyor. Uzmanlar dışarıda tempolu koşular ve uzun uzaklık yürüyüşlerini, konutta ise beden direncini arttıracak push-up, barfiks, pilates ve tartı çalışmalarını tavsiye ediyor.

Sağlıklı beslenmeye çalışın

Uzmanlara göre ruhsal sıhhati olumlu tarafta etkileyen bir öbür öge ise sağlıklı beslenme. Protein, karbonhidrat ve lif istikrarını koruyarak ve meyve-sebze ile beslenerek metabolizmasını ve beden kuvvetini koruyan bireylerin ruhsal olarak daha sağlıklı olduğu görülüyor.

Dijital detoks yapın

Kullanıcı sayıları her geçen gün artan ve günümüzde büyük bir güç haline gelen toplumsal medya platformlarının maruz bıraktığı aldatıcı bilgiler, olumsuz gündem ve siber zorbalık, ruhsal sıhhati olumsuz tarafta etkileyen faktörler içinde yer alıyor. Bu noktada uzmanlar, bireylerin toplumsal medya kullanmasını azaltmalarını ve dijital detoks uygulamalarını öneriyor.

Kendinizi ödüllendirin

İş ve toplumsal hayatın muhakkak bir rutin dahilinde ilerlemesi ve tek düze hayat formu ruhsal sıhhati olumsuz tarafta etkiliyor. Bu noktada bireylerin muhakkak aralıklarla kendini ödüllendirmesi, kendini keyifli hissedeceği hobilere ve kültür-sanat aktifliklerine vakit ayırması psikolojiye değerli katkılar sunuyor.

Vaktinizi ve geriliminizi yanlışsız yönetin

Günlük hayatta gerilimi ve vakti yönetememe durumu; bireyin hem fizikî, davranışsal, duygusal ve ruhsal sorunlar yaşamasına birebir vakitte kronik bir hastalığa yakalanmasına yol açabiliyor. Bu mümkün aksiliklerin önüne geçmek için, gerilimi yaratan kaynakların belirlenmesi ve vakit idaresinin önündeki manilerin tanımlanarak gerekli adımların atılması kritik ehemmiyet taşıyor.



Hibya Haber Ajansı
 
Üst